امروز پنجشنبه 30 فروردین 1403 http://irajz56.cloob24.com
0

ساخت یک دسکتاپ زیبا در ویندوز XP بدون نیاز به نرم افزار خاص

بسیاری از کاربران ویندوز اغلب تمایل زیادی برای تغییر دادن صفحهDesktop ویندوز خود دارند.

 

 

ساخت یک دسکتاپ زیبا در ویندوز XP بدون نیاز به نرم افزار خاص

بسیاری از کاربران ویندوز اغلب تمایل زیادی برای تغییر دادن صفحهDesktop ویندوز خود دارند. برای این کار نرم افزارهای بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام به نحوی این کار را انجام می دهند. اما من در این مقاله میخواهم روشی را به شما آموزش دهم که با آن می توانید بدون نصب هیچ گونه نرم افزاری محیط Desktop ویندوزXP خود را به شکلی بسیار زیبا و راحت (از نظر دسترسی به ابزارها)تبدیل کنید. با این روش محیط دسکتاپ شما تقریبا شبیه محیط دسکتاپ سیستم عامل Mac (مکینتاش)می شود (شاید هم زیباتر!) 
قبل از انجام هر کاری این تصویر را ببینید. این تصویر محیط Desktop ویندوزXP سیستم من است که خودم به این شکل آن را مرتب کردم. اگر خوشتان آمد آنوقت مراحل زیر را دنبال کنید: 
برای ساخت یک چنین دسکتاپی ابتدا نشانگر موس را روی Taskbar صفحه دسکتاپ برده و روی آن راست کلیک کنید. 
بعد روی گزینه Lock the taskbar کلیک کنید تا تیک کنار آن برداشته شود (اگر کنار این عبارت تیک نبود نیازی به این کار نیست). 
سپس مجددا روی Taskbar راست کلیک کرده و از زیر مجموعه Toolbarsگزینه Quick Lunch را انتخاب کنید تا آیکنهای Quick Lunch درTaskbar ظاهر شوند (اگر Quick Lunch شما از قبل فعال است نیازی به این کار نیست). 

حالا فلش موس را روی Quick Lunch برده (قسمت نقطه نقطه کنار آن)و آن را گرفته و در یک فضای خالی دسکتاپ ول کنید (دقت کنید آیکنها را به دسکتاپ نکشید بلکه خود قسمت Quick Lunch را بگیرید). 
بعد از این کار یک صفحه با نام Quick Lunch روی دسکتاپ شما ظاهر می شود که درونش تعدادی آیکن قرار دارد. در داخل یک نقطه خالی درون این صفحه راست کلیک کرده و بعد از زیر مجموعه View گزینه Large Icons را انتخاب کنید. زی
حالا قسمت بالای صفحه Quick Lunch را گرفته و آن را بکشید و بهTaskbar بچسبانید و رها کنید. با این کار آیکنهای بزرگی در Taskbar ظاهر می شوند. شما می توانید با گرفتن خط نقطه نقطه ای که کنار آنها قرار دارد آن ها را تنظیم کنید (با کشیدن به چپ یا راست). بعد می توانید آیکنهای مورد نیاز خود را در این قسمت قرار دهید. 
اما برای ساخت منوی سمت چپ که حاوی درایوها و. است شما باید ابتدا آیکنMy Computer را با موس گرفته و سپس در کنار ساعت موجود درTaskbar (سمت چپ آن و کنار قسمت انتخاب زبان)رها کنید. با این کار عبارت My Computer به Taskbar اضافه می شود. حال با موس آن را گرفته و در یک فضای خالی دسکتاپ رها کنید. با این کار صفحه My Computer در دسکتاپ ظاهر می شود. روی یک قسمت خالی درون این صفحه راست کلیک کرده و از زیر مجموعه View گزینه Large Icons را انتخاب کنید تا آیکن ها بزرگ شوند. سپس قسمت بالای این صفحه را گرفته و آن را به سمت راست صفحه دسکتاپ بچسبانید و رها کنید و سپس اندازه آن را تنظیم کنید. اگر میخواهید نوشته ها و عنوان موجود در این Toolbar را حذف کنید روی یک قسمت خالی آن راست کلیک کرده و سپس تیک کنار گزینه های Show Title و Show Text را بردارید. اگر میخواهید این Toolbar به صورت پنهان و آشکار عمل کند کافی است روی آن راست کلیک کرده و سپس تیک کنار گزینه Auto-Hideرا فعال کنید. با این کار منو پنهان می شود و با هر بار چسباندن موس به سمت راست دسکتاپ مجددا ظاهر می شود. 
برای ساخت منوی بالایی یا همان منوی Control Panel شما باید ابتدا آیکنControl Panel را به صورت Shortcut وارد دسکتاپ کنید. این کار را می توانید از طریق منوی درایوها که ساختید انجام دهید. آیکن Control Panelموجود در این منو را با موس گرفته و در دسکتاپ رها کنید. بعد درست مانند آیکنMy Computer عمل کنید. بعد از اینکه منو را در صفحه دسکتاپ ایجاد کردید و همان مراحل قبل را با آن انجام دادید آن را گرفته و این بار به بالای دسکتاپ چسبانده و رها کنید. شما می توانید تمام تنظیمات قبل را به همان صورت برای این منو نیز انجام دهید. 
بعد از اتمام تمام مراحل روی Taskbar راست کلیک کرده و سپس مججدا تیک کنار عبارت Lock the Taskbar را فعال کنید تا Taskbar جلوه زیباتری پیدا کند و به صورت ناخواسته تنظیماتش بهم نخورد. 
برای بستن هر کدام از این منوها فقط کافی است در یک قسمت خالی آن راست کلیک کرده و بعد گزینه Close Toolbar را انتخاب کرده و بعد Ok را بزنید. با این کار منو از بین میرود. 
شما می توانید هر فولدری را که دوست دارید به همین ترتیب به منو تبدیل کنید و آن را تنظیم کنید. بعد از ساخت منوها می توانید آیکن های موجود در دسکتاپ را کلا پاک کنید. فقط توجه کنید که برای حذف آیکن های اصلی دسکتاپ (مانند My Computer و.)باید مراحل زیر را انجام دهید: 
ابتدا روی دسکتاپ راست کلیک کرده و وارد قسمت Properties شوید. زی
بعد وارد قسمت Desktop شده و روی دکمه Customize Desktop کلیک کنید. 
در صفحه ای که باز می شود تیک کنار گزینه های موجود در قسمت Desktop Icons را برداشته و سپس روی دکمه Ok کلیک کنید. بعد روی دکمه هایApply و Ok کلیک کنید تا آیکنهای اصلی حذف شوند (با انجام عکس این عمل می توان آیکن ها را به جای اول برگرداند). البته یک روش رجیستری برای حذف آیکن Recycle Bin وجود دارد که آن را نیز در یک مقاله آموزش میدهم. اما معمولا وجود این آیکن زیبایی بیشتری به Desktop می بخشد. بقیه Shortcutها را می توانید به صورت دستی پاک کنید. 
ساعت موجود در دسکتاپ من هم یک ساعت فلش معمولی است که در اینترنت از این جور چیزها فراوان وجود دارد که شما می توانید از آنها در زیبا کردن هر چه بیشتر دسکتاپ خود استفاده کنید. زی
می بینید که با کمی حوصله به خرج دادن می توان بدون اینکه نیازمند نرم افزار خاصی باشید دسکتاپ خود را بسیار زیبا و طبق سلیقه خودتان تنظیم و مدیریت کنید. شما در این آموزش هیچ محدودیتی ندارید و می توانید هر طور که دوست دارید دسکتاپ خودتان را بسازید. این فقط آموزش روش بود که من دادم و سلیقه شخصی خودم بود. مسلما شما می توانید با صرف کمی وقت و حوصله دسکتاپهای بسیار زیباتر و بهتر از این چیزی که من به شما آموزش دادم بسازید. بنابراین از همین الآن دست بکار شوید و دسکتاپ مورد علاقه و سلیقه خودتان را جایگزین دسکتاپ خشک و بی روح Microsoft کنید (البته بماند که دسکتاپ ویندوز XP نسبت به ورژنهای قبلی ویندوز چقدر بهتر و زیباتر شده است)

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه